Youth European Nationalities (Naţionalităţi europene de tineret) este o reţea activă şi dinamică care reprezintă interesele organizaţiilor non-guvernamentale de tineret ale diferitelor minorităţi etnice din Europa. Scopul lor principal este prezervarea şi dezvoltarea drepturilor minorităţilor şi a grupurilor etnice.
Easter Seminar este cel mai important eveniment din cadrul acestei reţele, care are loc anual cu o sâptămână înainte de Paştele catolicilor. Acest eveniment este organizat de către o organizaţie membră din reţea şi găduieşte anual aproximativ 100 de participanţi din toate colţurile Europei. Easter Seminar este, în principal, un forum de schimb de opinii şi experienţe între tinerii participanţi. Acesta oferă oportunitatea creării de relaţii de lungă durată şi parteneriate între diferitele organizaţii membre, reprezentând totodată o sursă de motivaţie pentru voluntariat. În acest an, Easter Seminar va avea loc pentru prima oară în ţara noastră, mai exact în oraşul Tulcea şi va fi organizat la nivel local de către Consiliul Tinerilor Armâni din România (CTArm), organizaţia de tineret a Asociaţiei Comunitatea Armână di România. CTARM are ca scop principal promovarea culturii şi limbii armâneşti printre tinerii armâni din România, precum şi către persoanele interesate de cultura armânească.
Descrierea seminarului
Seminarul este conceput în jurul următoarelor 3 puncte. Primul vizează pierderea autenticităţii şi integrităţii minorităţilor etnice, care sunt ameninţate continuu de procesul uniformizării societăţii moderne. Conştiinţa propriei identităţi permite prezervarea valorilor particulare unei persoane, contribuind astfel la prezervarea unei minorităţi etnice. În această ordine de idei, participanţii vor avea ocazia să descopere atât asemănările cât şi diferenţele dintre ei, cu privire la cultură, educaţie, mentalităţi, credinţe, etc. Al doilea punct îşi propune să prezinte şi să discute situaţia minorităţilor fără o „ţară mamă” care să le sprijine limba şi cultura (în limba engleză non-kin state minorities) din Europa, nuanţând viitoarele perspective pentru ele. Discuţia va viza 3 exemple de astfel de minorităţi: armânii, tătarii şi rromii. Al treilea punct consistă în dezvoltarea unei iniţiative împreună cu YEN, minoritatea tătarilor şi minoritatea rromă din Dobrogea, care va cuprinde propuneri către statul român privind cadrul legal şi statutul minorităţilor în procesul de descentralizare care este în desfăşurare în momentul de faţă.
Seminarul este conceput în jurul următoarelor 3 puncte. Primul vizează pierderea autenticităţii şi integrităţii minorităţilor etnice, care sunt ameninţate continuu de procesul uniformizării societăţii moderne. Conştiinţa propriei identităţi permite prezervarea valorilor particulare unei persoane, contribuind astfel la prezervarea unei minorităţi etnice. În această ordine de idei, participanţii vor avea ocazia să descopere atât asemănările cât şi diferenţele dintre ei, cu privire la cultură, educaţie, mentalităţi, credinţe, etc. Al doilea punct îşi propune să prezinte şi să discute situaţia minorităţilor fără o „ţară mamă” care să le sprijine limba şi cultura (în limba engleză non-kin state minorities) din Europa, nuanţând viitoarele perspective pentru ele. Discuţia va viza 3 exemple de astfel de minorităţi: armânii, tătarii şi rromii. Al treilea punct consistă în dezvoltarea unei iniţiative împreună cu YEN, minoritatea tătarilor şi minoritatea rromă din Dobrogea, care va cuprinde propuneri către statul român privind cadrul legal şi statutul minorităţilor în procesul de descentralizare care este în desfăşurare în momentul de faţă.
Obiectivele seminarului
Seminarul are 4 mari obiective. Primul obiectiv este de a creşte conştientizarea propriei identităţi în rândul participanţilor, un concept care a inceput să aibe o mult mai mare complexitate datorată intrării in Uniunea Europeana şi consecintelor globalizarii. şi conştientizarea atât a ceea ce-i aseamană cât si ceea ce-i diferenţiază de alţii. Cunoaşterea de sine este considerată a fi baza de temelie a procesului continuu de dezvoltare personală. În această ordine de idei, participanţii aparţinând diferitelor minorităţi europene vor avea posibilitatea să descopere diferenţele majore dintre ei, cu privire la cultură, educaţie, mentalităţi, credinţe, etc, prin intermediul activităţilor educaţionale interactive precum improvizaţie teatrală, fotografie, metode de educaţie non-formală, etc. Atunci când faci parte dintr-o organizaţie este important ca fiecare să-şi cunoască punctele forte, respectiv punctele slabe, pentru a lucra mai eficient în cadrul organizaţiei. Al doilea obiectiv este dezvoltarea personală a participanţilor prin metode de educaţie non-formală. Educaţia non-formală are avantajul de a dezvolta abilităţile şi competenţele tinerilor, altele decât acelea dobândite prin educaţia formală, precum: competenţe inter-personale, abilităţi de lucru în echipă, abilităţi organizatorice, abilităţi de leader, etc. Al treilea obiectiv al seminarului este de atinge un nivel de conştientizare în rândul participanţilor a rolului unui stil de viaţă sustenabil pentru o minoritate şi a regiunii sale. Al patrulea obiectiv este de a creşte conştientizarea în rândul participanţilor asupra situaţiei minorităţilor fără „ţară mamă” (în limba engleză non-kin state minorities) şi de a găsi soluţii la această problemă. detalii,sursa : Armânamea Trâ Europa https://www.facebook.com/fimirida.armanamea/photos/a.597219910298722.1073741828.594347563919290/882402591780451/?type=1&fref=nf&pnref=story
Seminarul are 4 mari obiective. Primul obiectiv este de a creşte conştientizarea propriei identităţi în rândul participanţilor, un concept care a inceput să aibe o mult mai mare complexitate datorată intrării in Uniunea Europeana şi consecintelor globalizarii. şi conştientizarea atât a ceea ce-i aseamană cât si ceea ce-i diferenţiază de alţii. Cunoaşterea de sine este considerată a fi baza de temelie a procesului continuu de dezvoltare personală. În această ordine de idei, participanţii aparţinând diferitelor minorităţi europene vor avea posibilitatea să descopere diferenţele majore dintre ei, cu privire la cultură, educaţie, mentalităţi, credinţe, etc, prin intermediul activităţilor educaţionale interactive precum improvizaţie teatrală, fotografie, metode de educaţie non-formală, etc. Atunci când faci parte dintr-o organizaţie este important ca fiecare să-şi cunoască punctele forte, respectiv punctele slabe, pentru a lucra mai eficient în cadrul organizaţiei. Al doilea obiectiv este dezvoltarea personală a participanţilor prin metode de educaţie non-formală. Educaţia non-formală are avantajul de a dezvolta abilităţile şi competenţele tinerilor, altele decât acelea dobândite prin educaţia formală, precum: competenţe inter-personale, abilităţi de lucru în echipă, abilităţi organizatorice, abilităţi de leader, etc. Al treilea obiectiv al seminarului este de atinge un nivel de conştientizare în rândul participanţilor a rolului unui stil de viaţă sustenabil pentru o minoritate şi a regiunii sale. Al patrulea obiectiv este de a creşte conştientizarea în rândul participanţilor asupra situaţiei minorităţilor fără „ţară mamă” (în limba engleză non-kin state minorities) şi de a găsi soluţii la această problemă. detalii,sursa : Armânamea Trâ Europa https://www.facebook.com/fimirida.armanamea/photos/a.597219910298722.1073741828.594347563919290/882402591780451/?type=1&fref=nf&pnref=story
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu